юли 28, 2012

Образцов човек


ОБРАЗЦОВ ЧОВЕК

Дулинко ДУНЕВ



Сънувах сън:
от времена отминали
при мен дойде забравена любов...
Отдавна бяха чувствата изстинали,
отдавна бях зрял, и образцов.
Отдавна ставах в шест
и през прозореца
ругаех сипналото слънчево сребро,
след туй доспивах си над нова кръстословица
на старото, излъскано бюро.

Отдавна знаех как подир заплатата
ще пийна чашка с някой мой събрат,
а после честно ще се пъхна под юргана
да укрепя семейния си свят.

Отдавна страсти, 
грижи
и вълнения
в красивата си вила бях вградил
и влюбен бях – без ревност и съмнения –
във вносния си нов автомобил.

Затуй
когато влезе най-безочливо
в съня ми старата, 
забравена любов,
аз се събудих.
Да!
Събудих се нарочно.
За да остана и в съня си образцов.

Из стихосбирката „Образцови хора”, Варна, 1987 г.

Сподели :
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар